A keresőoptimalizálás és a Facebook hirdetés

facebook hirdetes
facebook hirdetes

A különféle weboldalak mindent megtennének azért, hogy őket a lehető legkönnyebben megtalálják online a potenciális kliensek. Aki a Google természetes találatai között jobb helyezést szeretne elérni egy adott kulcsszóra a weboldalával, akkor annak igenis a keresőoptimalizálás jelenti a biztos megoldást. Az igazság pedig az, hogy sajnos a cégek döntő többsége úgy tekint a SEO-ra, mint egy pénzkidobásra, amelyiket csakis a nagyobb vállalkozások engedhetik meg maguknak és ez annyira nem is éri meg, hiszen hasznot nem sokat hoz. Ez azonban tévedés, és a szakértők is alátámaszthatják, hogy ennek számos pozitívuma van.

A profik már régóta ismerik a legújabb szabályokat, trükköket, amiknek köszönhetően egy adott cégre testre szabott SEO tanulmányt lehet készíteni. Ennek hála pedig arra a kulcsszóra vagy épp szavakra lesz optimalizálva a weboldal, amelyek legnagyobb releváns forgalmat hozhatják. A  keresőoptimalizálás akkor valóban sikeres, ha egy adott weboldal a Google kereső organikus találati listájának élén szerepel. Ez csakis úgy megvalósítható, ha a SEO szakember teljes mértékben betartja a Google irányelveit.

A SEO-n kívül sokan fontolóra veszik a Facebook hirdetés lehetőséget is. Ez, akárcsak a Google AdWords, egy adatbázist használ fel ahhoz, hogy a felhasználók számára megjelenítsen egy hirdetést. A Facebook adatbázis a közösségi hálózatot használó emberek adataiból és használati szokásaiból áll össze.  Mielőtt bárki is belevág ebbe, jó tudni, hogy a hirdető határozza meg a hirdetési kampányért fizetendő összeget. Nem kell azt mondani, hogy csakis kisebb vagyonokkal lehet csak hirdetni. Azonban tény, hogy a Facebook megad egy minimális büdzsét a megadott célcsoport adatai alapján.

Az is a tudnivalók közé sorolandó, hogy a Facebook hirdetés megjelenése licitben dől el, amely vaklicit, és annak alapján határozódik meg, hogy ugyanazon célcsoportra ki ad magasabb ajánlatot a konkurensek közül. Az egész kampány indításának első lépése az, hogy a hirdető pontosan tudja, mit akar hirdetni és mi is az egésznek a célja. A cél meghatározásával az is világossá válik, hogy milyen módon fog az ember fizetni a kampányért. A legfőbb kampánycélok közé sorolható a bejegyzés népszerűsítése, az oldal népszerűbbé tétele, a ebhely látogatószámának növelése, a webhelyen elért konverziók és a vállalkozás közelében élők elérése. Ezek mind hasznosnak lehetnek, de nem mindegyik fog beválni egy adott személynek. Ezért is kell pontosan tudni, hogy mi a terv. Egy étterem például inkább a vállalkozás közelében élők elérését célozza meg, míg egy brand a lájkokat akarja gyűjteni az oldalára vagy a megosztott képre, videóra.